Tellin' Me Somethin'

"walked up the street, and did i hear a treat?! ...hard high heels tapping on the concrete..." Paris

I should keep on walking - I don't want to waste Your time...But you're Tellin' Me Somethin', Baby...

I should keep walking...Like a Gentleman would do... Must be 'bout a thousand of 'em trying to get with you

I should keep walking... Keep my eyes ahead and just chill...But your step is on time, it's blowing my mind 

I can't ignore what I feel

I should keep on walking - I don't want to waste Your time...But you're Tellin' Me Somethin', Baby...

I should keep walking instead of talking to you... Mama said good girls don't", but girls who know how Do

I'll give you my number... I hope you find time to call me

Too many lonely nights got me climbing up the walls

I should keep on walking - I don't want to waste Your time...But you're Tellin' Me Somethin', Baby...

Soul Right

"Dance is the hidden language of the soul." Martha Graham

Let My People Go!

"If you call it a war, you gotta have soldiers - and pretty soon the streets we're supposed to be protecting? ...well, that's just occupied territory..." Bunny

Coming home from a second job, tryin' to kiss my kids goodnight - didn't notice I was speeding, didn't e the red light.

Cops actin' like Rambo - just lookin' for a fight. 

Now I gotta wonder: "is this gonna cost me my life?"

You gotta Let My People Go

Black Man in the White House - I thought things might Change. Woke up this morning - everything's the same.

Police acting like soldiers - like they under attack

But what the Hell kinda soldier shoot a Brother in the back?

You gotta Let My People Go

Put a Brother in a choke holdfor trying to sell a cigarette.

Brother say he can't breathe...Brother ain't dead yet...

You gotta squeeze a little harder - You gotta take out the threat because

People under Occupation need a Lesson they Won't Forget!

Let My - Let My People Go!!

 

the change

"les histoire d'amour finissent mal... ... en generale..." les rita mitsouko

gliding slowly...  love the way your feet don't touch the ground

there's someting about you...

high above me, there's a sueaky sound... make me change my world

then something happens...

The Change is happening...The Change is happening...    The Change is coming down on you...

watch You sleeping... when i hear you breathe i would switch my skin!

there's something about you...

i'm laid so low i can't see a thing for a thousand miles

then something happens...

The Change is happening...The Change is happening...    The Change is coming down on you...

I'm a good man... you see I worry about it each and every time

but it's systematic...

watch you sinking... over your head and under my thumb

...it's systematic...

The Change is happening...The Change is happening...    The Change is coming down on you...

 

your time

"the only place outside heaven where you can be safe from the dangers of love is hell" c.s.lewis

Sweet Laeticia takes one long last drag ...   before she throws the box in the Bay, and says:

"i'm full of fear, and so im staying here...    and i won't let love pull me away..."

Sweet Laeticia looks me in the eye and says:   

"it's just not gonna be - I want safe and warm even if it's filled with scorn... even if it sucks the life from me..."

Time keeps ticking away... the Time just keeps ticking away... the Time that keeps ticking away was your Time...

Sweet Laeticia, choose me here and now    The past will drag you across the floor

Now, you can find your pride... and leave the past behind you.

Or hang around and get drug some more

Time keeps ticking away... the Time just keeps ticking away... the Time that keeps ticking away was your Time...

"what about the danger?" she says...    "what about the mystery?"

"what about the thunder outside ... It's scaring me..."

but How can you keep sleeping, darling...with stories that will never be told?

Why you wanna give your life for what used to be?

 

What about love?

"you ask me to enter...and then you make me crawl..." bono vox

...so i'm gonna stay right here    even if it takes all night

even if i lose my cool   lord knows, i just might

i'm gonna stay right here    down on bended knee    giving you all you want   

still you say you had enough of me

What about Us keeping it true

What About All the We've been through

What About Love?

if this is the end, What About Faith?    What About All the Plans We made?

What About Love?

... so i'm gonna stay right here    even if it takes all night

even if i lose my cool    ... i just might...

i'm gonna stay right here    and dare you to walk away

What about Us keeping it true

What About All the We've been through

What About Love?

if this is the end, What About Faith?    What About All the Plans We made?

What About Love?

   

Weightless

"it takes a man quite a while to get here"

it's changed me  

i'm changing...

to a live green from grey

this place

this moment

these things we try to say

from wait

to weightless

from a long time ago

this gift, this power...

... i would let it go...

It takes a Man quite a while to get here... Im gonna stay 'till the morning comes...

AMAZING!

'weeping may endure for the night, but joy comes in the morning" Psalms 30:5

... and it's just like he told me    when the morning comes

all that weeping can't hold me    when the morning comes

said it's just like he told me    when the morning comes

it's AMAZING!

i wake up to clouds parting    when the morning comes

i wake up to walls falling    when the morning comes

i wake up to joy calling    when the morning comes

it's AMAZING

like he told me i'm seeing    when the morning comes

ain't no choice but believing    when the morning comes

i get high on the feeling    when the morning comes

it's AMAZING!

not afraid not to settle    when the morning comes

i feel light as a feather    when the morning comes

sing it now and forever    when the morning comes

it's AMAZING!!

I Am Ready

"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter." MLK

here in the night    nothing but sirens calling

now this is my time

the blood in the streets    won't keep the walls from falling

now this is my time

I should be silent   I should be fearful    I should be fearing what I march about   

but now I'm feeling what I march about

I AM READY

I'm ready for fury    Im ready for violence    I'm ready to bleed for what I march about

now that I'm feeling what I march about

I AM READY

I'm not afraid    although you say i don't matter

now this is my time

I'm not afraid    from chicago to ferguson

now this is my time

I should be silent   I should be fearful    I should be fearing what I march about   

but now I'm feeling what I march about

I AM READY

I'm ready for fury    Im ready for violence    I'm ready to bleed for what I march about

now that I'm feeling what I march about

I AM READY